ALGEMENE VOORWAARDEN ROOM 15

Artikel 1 Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Room 15 en een klant/opdrachtgever waarop Room 15 deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken.

Definities 1.1

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, ook welke in meer- c.q. enkelvoud zijn vervoegd, in de navolgende betekenis gebruikt, voorzover uit de aard of strekking van de bepalingen niet anders voortvloeit.

  1. Room 15: Room 15, gevestigd te Amsterdam en ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 94498164, dan wel een aan Room 15 gelieerde onderneming die als gebruiker van deze algemene voorwaarden optreedt.
  2. klant: iedere natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, met wie Room 15 een overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
  3. Partijen: Room 15 en de klant gezamenlijk.
  4. Overeenkomst: iedere tussen Room 15 en de klant tot stand gekomen overeenkomst met betrekking tot de uitvoering van een behandeling en/of de levering van een of meerdere producten (consumentenkoop).
  5. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst als bedoeld in het vorige lid, betreffende een behandeling, die tussen partijen wordt gesloten rechtstreeks middels de online agenda op de website van Room 15: Room15.amsterdam).
  6. Behandeling: de in het kader van de overeenkomst door Room 15 te verrichten behandelingen.
  7. Producten: de in het kader van een consumentenkoop door Room 15 aan de klant te leveren zaken.
  8. Schriftelijk: naast traditionele schriftelijke communicatie, communicatie per e-mail, per fax of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.
Artikel 2 Inspanning Room 15

2.1. Room 15 zal de behandelingen uitvoeren op het door de klant bij het sluiten van de overeenkomst gekozen behandeling.
2.2. Room 15 zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Bij Room 15 is uitsluitend sprake van een inspanningsverbintenis; Room 15 kan er niet voor instaan dat de klant exact het resultaat van de
behandeling behalen die de klant bij het sluiten van de overeenkomst verwachtte.
2.3. voor zover relevant en redelijkerwijs nodig, zal Room 15 de klant voorafgaand aan de behandeling vragen naar informatie die van belang is voor een deugdelijke uitvoering daarvan.
2.4. De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan Room 15 worden verteld.
2.5. Room 15 is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de klant is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
2.6. Room 15 maakt gebruik van deugdelijke materialen en hulpmiddelen. Room 15 staat ervoor in dat de uitgevoerde behandeling beantwoordt aan de overeenkomst.
2.7. Room 15 zal de klant inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

Artikel 3 Afspraken

3.1. De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Room 15 melden.
3.2. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Room 15 de helft van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de klant doorberekenen.
3.3. Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de Room 15 de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant door berekenen.
3.4. Indien de klant bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag Room 15 in overleg met de styliste de afspraak verzetten en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant doorberekenen.
3.5. De klant hoeft zich niet aan de verplichtingen te houden, indien zij gehinderd wordt door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

Artikel 4 Persoonsgegevens en privacy

4.1. De klant voorziet Room 15 bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de Room 15 aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
4.2. Room 15 is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
4.3. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
4.4. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak Room 15 verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Artikel 5 Betaling

5.1. Room 15 vermeldt prijzen van de behandelingen op de website. De prijzen van producten zijn zichtbaar in de salon.
5.2. De gemelde prijzen zijn inclusief verschuldigde BTW, met uitzondering van opleidingen en producten afkomstig van de groothandel.
5.3. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/ofzolang de voorraad strekt.
5.4. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant /PIN transactie te voldoen.
5.5. Als de betaling niet contant is overeengekomen dient betaling te geschieden binnen 48 uur na factuurdatum op het door Room 15 aangegeven bankrekeningnummer. Na ommekomst van de termijn van veertien dagen is Room 15 zonder ingebrekestelling in verzuim en is de klant de wettelijke rente, vermeerderd met 2% rente aan Room 15 verschuldigd. De betaling via factuur moet voor de behandeling zijn overeengekomen.
5.6. Wanneer een opdrachtgever/klant één maand na factuurdatum zijn factuur nog niet heeft voldaan, is Room 15 gerechtigd om een Incassobureau in te schakelen. De extra kosten hiervan komen geheel voor rekening van de opdrachtgever/klant.
5.7 Aanbetalingen zijn non-refundable. U kunt uw afspraak tot 24 uur van tevoren annuleren of wijzigen, afspraken die geboekt zijn binnen 24 uur kunt u niet annuleren of wijzigen. Bij op tijd annuleren blijft het tegoed op jouw saldo staan, je kunt hiermee een nieuwe afspraak
inplannen.

Artikel 6 Aansprakelijkheid

6.1. Room 15 is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan doordat hij is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
6.2. Room 15 kan jegens de klant slechts aansprakelijk worden gehouden voor directe schade die de klant lijdt als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van Room 15 in de nakoming van de overeenkomst. Onder toerekenbare tekortkoming moet worden verstaan een tekortkoming die een goed en zorgvuldig handelend vakgenoot kan en behoort te vermijden, een en ander met inachtneming van normale oplettendheid en de voor de uitvoering van de overeenkomst vereiste vakkennis en middelen.
6.3. Mocht Room 15 aansprakelijk zijn voor enige schade jegens een klant, dan is Room 15 te allen tijde gerechtigd deze schade te herstellen. De klant dient Room 15 in de gelegenheid te stellen, bij gebreke waarvan alle aansprakelijkheid van Room 15 ter zake vervalt.
6.4. De aansprakelijkheid van Room 15 is beperkt tot ten hoogste het bedrag dat door de klant aan Room 15, in het kader van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Room 15 betrekking heeft, verschuldigd is of was. Voor schade die niet vallen onder de algemene voorwaarden van Room 15, is de aansprakelijkheid beperkt tot ten hoogste het bedrag dat in het betreffende geval krachtens de afgesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van Room 15 daadwerkelijk wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventuele eigen risico van Room 15 dat krachtens die verzekering toepassing vindt.
6.5. In geval van een consumentenkoop strekken de beperkingen van dit artikel niet verder dan is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijke Wetboek.
6.6. Room 15 is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegebracht naar de salon.
6.7. Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van Room 15 zelf

Artikel 7 Klachten

7.1. Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf dagen na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaresse van Room 15. In geval van het tandenbleken dient de klant onmiddellijk mededeling te doen aan Room 15. Bij gebreke hiervan wordt geacht dat de klant tevreden is met het resultaat en
de behandeling heeft aanvaard.
7.2. Indien zich pas na de behandeling gebreken openbaren, dient de klant daarvan terstond na ontdekking van de gebreken mededeling te doen aan Room 15, bij gebreke waarvan elke aanspraak van de klant ter zake komt te vervallen.
7.3. Room 15 moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
7.4. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is en er een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst heeft plaatsgevonden, zal Room 15 de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaarzinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt.
7.5. Bij gebreken na de behandeling ontstaan als gevolg van normale vermindering van het resultaat of schade van buitenaf, gekomen door risico van de klant, evenals gebreken die anderszins niet aan Room 15 kunnen worden toegerekend.
7.6. Indien een klacht over de producten gegrond is zal Room 15 het aankoopbedrag van de producten of behandeling gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
7.7. Indien Room 15 en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Schoonheidsbranche.

Artikel 8 Garantie

8.1. Room 15 geeft de klant zeven dagen garantie op de behandelingen en producten.
8.2. Deze garantie vervalt indien, zie leden 3 t/m 7 van dit artikel.
8.3. De klant op de hoogte is gebracht oor Room 15 over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten.
8.4. De klant andere producten dan door Room 15 geadviseerde producten heeft gebruikt.
8.5. De klant de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
8.6. De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
8.7. De klant de producten niet volgens het advies van de specialiste heeft gebruikt.
8.8. Na een behandeling kan de huid een reactie geven de klant wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.

Artikel 9 Specialisatie

9.1. Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en de polisvoorwaarden worden een aantal behandelingen geheel of gedeeltelijk vergoed.
9.2. De klant betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan Room 15.
9.3. Room 15 zorgt voor een factuur met daarop de juiste informatie voor de zorgverzekeraar.
9.4. De klant is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de zorgverzekeraar.
9.5. De klant dient zelf rekening te houden met het eigen risico bedrag van hun zorgverzekeraar.
9.6. Room 15 is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar.

Artikel 10 Beschadiging en diefstal

10.1. Room 15 heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien, de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Dit geldt ook voor schade aan het bedrijfspand en/of ruimte waar Room 15 is gevestigd.
10.2. Room 15 meldt diefstal altijd bij de politie.

Artikel 11 Behoorlijk gedrag

11.1. De klant behoortzich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
11.2. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Room 15 het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
11.3. Bij Room 15 wordt gewerkt volgens de hygiëneregels.
11.4. Er wordt van de klant verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.

Artikel 12 Recht

12.2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Room 15 (www.Room 15.nl) en ze zijn ook in de salon beschikbaar.
12.3. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
12.4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst

Address
What is Lorem Ipsum

Ready for an exclusive transformation?

×